Hořčík

211
0
Sdílet:

Hořčík (magnesium) hraje klíčovou roli ve více než 300 enzymatických reakcích v lidském metabolizmu. Je často přezdíván jako prvek života.

V lidském těle je nejdůležitější pro tvorbu energie. Po draslíku je v buňkách nejzastoupenějším minerálem. Zpomaluje jejich stárnutí a udržuje buňky zdravé. Pomáhá dopravit cukr do buněk a zlepšuje v nich využití kyslíku.

Jak hořčík pomáhá?

Několik studii prokázalo, že lidské tělo ve stresu spotřebovává více hořčíku než v klidu. Při stresu lidské tělo ve velkém vylučuje hořčík a naopak absorbuje vápník. Proto bychom hořčík měli doplňovat.

  • Působí relaxačně na svaly, pomáhá předcházet svalovým křečím.
  • Reguluje srdeční činnost a rozšiřuje cévy.
  • Podílí se na regulaci hladiny cholesterolu v krvi.
  • Pomáhá zvyšovat pohyblivost střev.

Projevy nedostatku hořčíku

  • rychlá únava
  • nespavost
  • větší náchylnost ke stresu
  • svalové křeče
  • lámavé nehty

Předávkování hořčíkem

Předávkování způsobuje příznaky jako nechutenství, zvracení, svalovou slabost a únavu.

Zdroje hořčíku

  • ovoce – datle, banán, sušené meruňky
  • zelenina a luštěniny – špenát, artyčok, čočka, hrách
  • maso a ryby – candát, tuňák, kuřecí prsa
  • ořechy – mandle, kešu

Hořčík můžeme také doplnit z doplňků stravy formou tablet.

Doporučená denní dávka = 375 mg

Sdílet:
Fitnesák