Vápník

241
0
Sdílet:

Vápník (Kalcium) je základní složkou zubů a kostí. Je také nezbytný pro mnoho tělesných funkcí, například při tvorbě enzymů a hormonů, které regulují trávení a metabolismus.

Nedostatek vápníku

Pokud v krvi není dostatek vápníku, tělo si jej začne brát z kostí. Pokud jej za určitou dobu odebere velké množství, kostní tkáň začne řídnout a vzniká osteoporóza. V lidském těle je 99% vápníku v kostech a 1% v krvi.U dětí může nedostatek vápník způsobit poruchy růstu.

Vápník a lidské tělo

  • udržuje zdravé a silné kosti a zuby
  • podporuje činnost nervů
  • působí jako prevence i léčba osteoporózy a úbytku kostní hmoty
  • snižuje krevní tlak

Zdroje vápníku

  • mléčné potraviny
  • luštěniny
  • mák
  • brokolice
  • sardinky
  • žloutky
  • ovesné vločky
  • ořechy

Velmi nízký obsah vápníku má cukr, rostlinné oleje a sádlo.

Doporučená denní dávka

Denní příjem vápníku by měl být 800 – 2500 mg.

Sdílet:
Fitnesák

Warning: file_get_contents(https://api.instagram.com/v1/users/self/media/recent/?access_token=&count=8): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 429 - in /data/web/virtuals/104879/virtual/www/domains/fitnesak.cz/wp-content/themes/the-rex/library/templates/footers/footer2.php on line 23