Zinek

212
0
Sdílet:

Zinek je v lidském těle důležitý pro správnou činnost imunitního systému. Podporuje hojení ran, tvorbu hormonů a léčbu zánětů.

Nedostatek zinku

Při nevyvážené stravě nebo při onemocnění hrozí nedostatek zinku. Jedná se hlavně o chronická zánětlivá střevní onemocnění. Nedostatek zinku často mají alkoholici.

Hlavní příznaky nedostatku zinku jsou špatně hojící se rány, špatné vnímání pachu a chuti a šeroslepost.

Zdroje zinku

  • maso
  • vejce
  • obilniny
  • fazole
  • sýry

Zinek z masa a vajec je pro lidské tělo přijatelnější než z přírodních zdrojů.

Doporučená denní dávka

Dospělý člověk: 15 mg

Děti od 4 let: 10 mg

Děti do 4 let: 7 mg

Sdílet:
Fitnesák

Warning: file_get_contents(https://api.instagram.com/v1/users/self/media/recent/?access_token=&count=8): failed to open stream: HTTP request failed! HTTP/1.1 429 - in /data/web/virtuals/104879/virtual/www/domains/fitnesak.cz/wp-content/themes/the-rex/library/templates/footers/footer2.php on line 23